دسته‌ها
تصاویر

طوطی کوتوله برزیلی یا مرغ عشق فیشر

طوطی کوچکی با بدن سبز و سر نارنجی!
این پرنده کوچک معروف به طوطی برزیلی یا طوطی کوتوله است ولی نام اصلی انها مرغ عشق فیشر است. از نظر پراکندگی جغرافیایی محدوده شمال تانزانیا را پوشش می دهند و غذای آنها مخلوطی از دانه غلات، آفتاب گردان به همراه سبزیجات و میوه هاست. پرندگان نابالغ در منقارخود علامت سیاه رنگی دارند و آرامتر از پرنده های بالغ هستند.
با توجه به اینکه ممکن است مرغ عشق فیشر بالغ نیز مثل تمامی مرغ عشقهای دیگر عصبی و ناراحت باشد، بهتر است از همان ابتدا یک جفت جوان خریداری کنید.

طول عمر این پرنده حدود ۱۵ سال است و تعیین سن آنها بسیار دشوار است! مرغ عشق های فیشر خیلی سریع به محیط خانه عادت می کنند.رنگهای زیبای این پرنده و تمایل آان به آشیانه سازی در منزل، ان را به یکی از بهترین پرندگان خانگی تبدیل کرده است. البته توانایی صحبت ندارند ولی پر سر و صدا هستند!

این پرنده نسبت به شرایط جوی خیلی حساس نیست و کافی است در مرض سرما و گرمای زیاد و باد نباشند. حمام کردن باعث میشود پرها در شرایط بهتری باشند.ظرف حمام برای شستشوی پرنده لازم است و پرنده از حمام گرفتن خوشش میاید.در غیر این صورت میتوانید از اسپری آب استفاده کنید . بهترین ساعت برای اینکار میان روز است و پرنده میتواند در آفتاب خود را خشک کند.

کندن پرها در این پرنده معمولا نشانه ای تنهایی وتمایل ان به جفت مناسب و اشیانه سازی است. گرفتن جوجه از مرغ عشق فیشر در خانه امکان پذیر است ، اگر محیط مناسب و خلوتی برای آنها در کنج خانه فراهم کنید.
این پرنده خیلی خوب از جوجه های نگهداری می کند و از این نظر نگرانی ندارید، فقط کافیست آشیانه مناسب و تمیز برای او فراهم باشد.

برخلاف نامش، این پرنده بومی صحرای نامیبیا در جنوب غربی آفریقا است. بتازگی این طوطی ها جمعیت چشمگیری درمنطقه کلانشهری فینیکس، مرکز ایالت آریزونای آمریکا تشکیل داده اند. آب وهوای آریزونا نیز بیابانیاست و به صحرای نامیبیا شباهت دارد.

طوطی کوتوله انواع مختلفی دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

مرغ عشق فیشر fischer lovebird
مرغ عشق نقابدار masked lovebird
مرغ عشق نقاب ابی bluemasked lovebird
مرغ عشق صورت قرمز peach-faced lovebird
مرغ عشق نقاب زرد yellow masked lovebird
مرغ عشق صورت قرمز کرمینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.