دسته‌ها
تصاویر

دنیای زیبای طوطی

از میان پرندگان زیبا و کنجکاو، طوطی پرنده ای بسیار پر سرو صدا و فوق العاده باهوش است و به طوری که همه چیز را گوش می کند و مانند یک ضبط در درونش ثبت می کند. و آن حرف ها را به شما پس می دهد.

زندگی زیبای طوطی

این یک طوطی است

طوطی پرنده ای باهوش  و کنجکاو است. طوطی پرنده ای پر سر و صدا است. طوطی ها همراه گروهی از کلاغ ها به عنوان باهوش ترین پرندگان محسوب می شوند. قدرت تقلید صدای انسان ها، آنها را به عنوان موجوداتی اهلی در آورده است.

طوطی هر چیزی را به سادگی نمی خورد، ابتدا آن را در دهانش مزه می کند، و می فهمد آیا آن ماده خوراکی است و یا خیر؟

نحوه بالا رفتن از درخت طوطی بسیار جالب است، او از نوکش مثل پا استفاده می کند.

خانه طوطی:

طوطی در جاهای گرم زندگی می کند.

طوطی ها سرما را به علت این که سیستم بدنی حساسا س تری دارند بیش تر احساس می کنند وآن ها زبان ندارند که بگویند که سردشان است و نیاز دارند تا گرم شوند. و اگر شما طوطی زیبا را در منزل نگه دای می کنید این شما هستید که باید بر طبق علائم متوجه شوید که آیا طوطی تان سردش است یا نه !

زندگی زیبای طوطی

غذای طوطی:

طوطی ها به غذا خوردن در کنار انسان ها علاقه دارند چون موجوداتی اجتماعی هستند، و به زندگی در کنار انسان ها علاقه نشان می دهند.

به طور کلی غذای طوطی، دانه ها میوه ها و آجیل است. و البته تخمه خوردن آن ها ر جای خود بسیار جالب است. آن ها پوست تخمه را می کنند و فقط مغز آن را می خورند.

غذاهایی که دارای شکلات، کاکائو، کافئین، غذاهای چرب، ادویه جاتف گوشت خام، قارچ و…… برای طوطی ضرر دارد

عروس هلندی یا کوکاتیل:

طوطی هایی نسبتا کوچک و یکی از بهترین حیوانات خانگی که در رنگ های مختلف وجود دارد و قیمت آن ها به نسبت رنگ آن متفاوت است. طبیعت ملایم آنها را به یکی از بهترین پرندگان برای کودکان بدل کرده است.

عمر متوسط آن ها بین ۱۵ تا ۲۰ سال است اما عمر بسیار بیشتر هم برای این پرنده شنیده شده است. رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی می تواند عمر آنها را افزایش داده و باعث شود همواره پرنده شاد و سرحال داشته باشید. موضوعی که گاها گزارش شده باعث خشونت طوطی عروس هلندی یا ککاتیل می شود قرار گرفتن در تاریکی مطلق است. بهتر است همواره یک چراغ خواب کوچک برای آن ها فراهم کنید.

زندگی زیبای طوطی

طوطی اکلکتوس یا اصیل:

اکلکتوس، طوطی ای بسیار زیبا، آرام، باهوش و از بومیان استرالیاست.

نر آن به رنگ های سبز و دم آبی و قرمز و ماده آن به رنگ قرمز زرشکی همراه با سینه آبی و منقار سیاه می باشد

متوسط عمر این طوطی ۳۰ تا ۳۵ سال است اما گاها تا ۷۵ سال هم عمر می کنند.

زندگی زیبای طوطی

طوطی های آمازون:

با 27 نژاد و زیرگونه مختلف دومین طوطی های معروف و مورد علاقه مردم در جهان هستند. رفتار مهربان و میل به بازیگوشی آن ها به همراه رنگ زیبا و توانایی نسبی حرف زدن آن ها را در این جایگاه در میان طوطی ها قرار داده است .

زندگی زیبای طوطی

کاسکو:

کاسکو ها باهوش ترین طوطی های روی زمین هستند و بیشترین تمایل به سخنگو شدن را از خود نشان می دهند.

زندگی زیبای طوطی

طوطی های باجریگار :

باجریگار که در ایران به اشتباه مرغ عشق نامیده می شود به دلیل توانایی سخن گفتن و سادگی نگهد اری بسیار مشهور است.

زندگی زیبای طوطی

طوطی اکلکتوس:

این طوطی های عجیب از قابلیت سخنگویی بسیار بالایی برخوردار هستند . میل به جفت گیری و تولید مثل در اسارت در این طوطی ها بالاست و اکلکتوس های نر و ماده از نظر ظاهری با هم تفاوت مشهودی دارند . مجموعه این عوامل باعث شده تا طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند. اکلکتوس ها پر سر و صدا ولی بسیار بازیگوش و خود سر هستند.

زندگی زیبای طوطی

طوطی های ماکائو:

این نوع طوطی بسیار بزرگ جثه هستند و دارای رنگ و تنوع خودشان بسیار خیره کننده می باشند.

زندگی زیبای طوطی

طوطی پاینس:

انواع زیادی از این نوع طوطی در جهان وجود دارد ولی در ایران نوع سر آبی آن محبوب است . قدرت سخن گویی این دسته از طوطی ها خیلی خیلی کم است.

زندگی زیبای طوطی

طوطی لوری و لوریکیت ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.