دسته‌ها
تصاویر

دلایل بیحالی عروس هلندی یا کوکاتیل

عروس هلندی یکی از محبوب ترین طوطی ها در ایران است که بدلیل فراوانی و قیمت مناسب، اولین انتخاب خانواده هایی است که می خواهند طوطی بخرند. گاهی این پرنده بیحال می شود که در ادامه دلایل اصلی بیحالی آنها را بررسی کرده ایم. به طورکل بی حالی طوطی عروس هلندی را می توان در موارد ذیل بیان نمود.

شرایط محیطی: برخی از صاحبان ، عروس های خود را در محیط هایی مانند(محیط های بسیار سرد یا بسیار گرم و زیر نور مستقیم خورشید یا تاریک نگهداری می نمایند که سبب محیط زدگی عروس شده و بی حالی عروس را سبب خواهد شد که این شرایط در مواردی سبب بیماری عروس خواهد شد.

سن عروس: سن عروس هلندی هم می تواند در فعالیت وی تاثیرگذار باشد، به عنوان مثال عروسهای بالغ و جوان دارای تحرک بسیار زیاد بوده در حالی که عروس ها کم سن و سال یا عروس های پیر کمترین تحرک را داشته و در بی حالی به سر سروش افلاطون می برند که عروس های جوجه بعد از رسیدن به هفت ماهگی دارای سروش افلاطون تحرک خواهند شد و در مقابل عروس های مسن همواره در کسل بودن به سر خواهند برد.

جنسیت عروس: عروس های نر معمولا پرتحرک تر از عروس های ماده هستند درحالی که عروس های ماده بیشترین تحرک خود را تنها در ساعات اولیه ی صبح خواهند داشت.

حالات روانی: معمولا عروس هایی که به صورت تک نگهداری می شوند ، در صورتی که مورد توجه صاحبان خود قرار نگیرند در انزوا به سر خواهند برد و کسل و آرام خواهند بود.

همچنین عروس هایی که جفت خود را به هر نحوی از دست داده باشند به دلیل وابستگی تا دوره ای در کسلی به سر خواهد برد.

تغذیه : تغذیه نیز در این امر دخیل خواهد بود.

ناشی از سوء تغذیه: سبب بیمار شدن پرنده آرام و بی تحرکی خواهد شد.

مستی شدید: سبب بی تحرکی غیر عادی

پرخوری : سبب بی حالی عروس

مشکل روده و گوارش : به دلیل مشکل در دفع کاملا بی حال و در مواردی تلف خواهد شد.

دوره ی پر ریزی : دراین زمان پرهای عروس ها شروع به ریختن می کند یا به اصطلاح تو لک خواهند رفت و حداکثرتا دو ماه ادامه خواهد داشت.

بیماری عروس که می تواند ناشی از شکستگی ها و ضربه های بدنی و هچنین ناشی از انگل های داخلی بدن عروس باشد که عروس در عین حال که کم تحرک و بی حال است به تدریج ضعف بر وی غالب می گردد و لاغر تر شده و در مواردی کم تغذیه شده و در صورت بی توجهی سبب تلف شدن عروس می شود. در شکستگی ها نیز عروس ها بی تحرک می شوند و معمولا یک طرفه نشسته و مدام چشم های خود را می بندد درصورت تماس با آنها جیغ های ممتدی می کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.